STRAKONICE
Strakonice jsou okresním městem v Jihočeském kraji. Leží 50km od Českých Budějovic na soutoku Otavy a Volyňky. Jejich rozloha je 3 468 ha a žije zde necelých 23 tisíc obyvatel. Původně zde stály čtyři malé vesničky (Strakonice, Bezděkov, Žabokrty a Lom), které se spojily v poddanské město Strakonice.
1903 – Velké náměstí ve Strakonicích – sbírka Muzea Strakonice
Ve Strakonicích vede textilní, strojírenský a pivovarnický průmysl. Textilní průmysl zde zastupuje firma Fezko, a. s., která začala v roce 1812 vyrábět slavné Fezy. K nim přibyly také barety a jiné pokrývky hlavy, přikrývky, pletené zboží a vlněné látky. Dnes se zde vyrábí hlavně autotextilie.
20. září 2013 – Vozy 810 na strakonickém nádraží – Pavel Hypš
Městem prochází železniční trať č. 190, vedoucí z Plzně do Českých Budějovic, dále č. 198 do Volar a č. 203 do Březnice. Provoz na trati č. 190 byl zahájen 1. září 1868 (v úseku Plzeň – Strakonice – Hluboká nad Vltavou), na trati č. 198 15. října 1893 (v úseku Strakonice – Vimperk) a na trati č. 203 11. června 1899
14. července 2011 – Iveco Citelis 12m v zastávce Železniční stanice – Jiří Vařečka
Městskou autobusovou dopravu provozuje společnost ČSAD STTRANS, která je z poloviny vlastněna dopravcem ČSAD Jihostrans a sdružením měst a obcí okresu Strakonice. Ve Strakonicích provozuje linky č. 1 – 4, přičemž nejmladší, č. 4, je v provozu od 1. července 2013 (jde o oddělení jedné varianty spojů na původní lince č. 2).
20. září 2013 – MAN Lion´s City v délce 10 metrů projíždí středem města – Pavel Hypš
Linkové vedení doložené roku 1977 | |
1 | Nádraží – Nemocnice – Poděbradova – Ráj |
2 | Nádraží – Nemocnice – Radomyšlská – Ráj |
3A | Nádraží – Nemocnice – Poděbradova – Starý Dražejov |
3B | Nádraží – Nemocnice – Radomyšlská – Řepice |
Linkové vedení doložené roku 2005 | |
1 | Povážská – Nádraží – Starý Dražejov |
2 | Modlešovice – Nádraží – Radomyšlská – Tisová |
3 | Nádraží – Katovice |
Linkové vedení doložené roku 2012 | |
1 | Nádraží – Starý Dražejov |
2 | Modlešovice – Nádraží – Radomyšlská – Tisová |
3 | Nádraží – Katovice |
Současné linkové vedení | |
1 | Nádraží – Starý Dražejov |
2 | Modlešovice – Nádraží |
3 | Nádraží – Katovice |
4 | Starý Dražejov – Tisová – Radomyšlská – Nádraží – Modlešovice |
Ačkoliv to z vývěsek na autobusovém nádraží není patrné, MHD Strakonice je rozdělena na dvě tarifní pásma, koncový úsek linky 3 do Katovic je ve 2. tarifním pásmu, což znamená o dvě koruny vyšší jednotlivé jízdné, které od 1. 2. 2013 činí 10 Kč. Jízdenky lze koupit v předprodeji na autobusovém nádraží nebo s dvoukorunovou přirážkou ve vozidlech, kde je zároveň instalován starší typ děrovacího strojku. K dispozici jsou též měsíční a čtvrtletní kupony a pro seniory nad 65 let také roční.
Jízdenky z městské dopravy – sbírka Sirka
Dříve se na MHD vyskytovaly i kloubové Ikarusy, nyní je zajišťovaná výhradně nízkopodlažními vozy MAN Lion´s City M a Iveco Citelis, v případě potřeby se však může objevit i záložní linková Karosa C734.
20. září 2013 – Linka MHD číslo 4 na konečné ve Starém Dražejově – Sirka
Firma ČSAD STTRANS vznikla privatizací ČSAD Strakonice s. p. a zabývá se provozováním městské a regionální autobusové dopravy. Mimo to svými autobusy zajišťuje také dálkové linky: Praha – Strakonice – Churáňov a Brno – Jihlava – Tábor – Písek – Strakonice.
14. července 2011 – Vyřazený vůz v provozovně ČSAD STTRANS – Jiří Vařečka
Současné linkové vedení MHD ve Strakonicích
Autor: Pavel Hypš
Použit základ z článku Jiřího Vařečky „Strakonice“ z 18. srpna 2011
Poděkování patří také Sirkovi a Zdeňku Liškovi za spolupráci při tvorbě
Zdroje: web wikipedia.cz (Strakonice), web zelpage.cz (Seznam tratí), web idos.cz, dobové jízdní řády ČSAD
Poslední aktualizace: 23. února 2014
semaglutide buy uk
semaglutide diabetes medication