|

17

23. ledna 2010 – Karosa B932 na lince číslo 17 v Dalovicích – Pavel Hypš

Jednou z nejstabilnějších linek karlovarské městské dopravy je linka číslo 17. Po celou dobu své existenci, tedy již přes 30 let, spojuje město Karlovy Vary s obcí Dalovice. Prošla si jen velmi nepatrným vývojem.

20. srpna 2008 – Karosa B732 ev. č. 299 na lince číslo 17 v terminálu Tržnice – Pavel Hypš

Spojení Karlových Var a Dalovic začala roku 1873 zajišťovat železnice. Z roku 1906 je doložen v této trase také poštovního dostavníku. Od začátku 50. let 20. století do vzniku linky číslo 17 zajišťovala spojení s Dalovicemi autobusová linka ČSAD. Městská linka číslo 17 z terminálu Tržnice do Dalovic zahájila provoz 1. září 1983, a to především pro posílení dopravy k dalovické porcelánce.

2. října 1949 – Jízdní řád autobusové linky 04010 – sbírka Národní knihovna Praha

Počínaje 1. zářím 1993 byla linka číslo 17 z ekonomických důvodů sloučena s linkou číslo 5. Mezí Tržnicí a Dalovicemi začala jezdit přes sídliště Růžový vrch a Bohatice. K návratu do původní trasy došlo s platností 6. dubna 1999. Navíc byla prodloužena z Tržnice k Dolnímu nádraží.

2000 – Karosa B732 ev. č. 333 na lince číslo 17 – sbírka k293

Od 1. dubna 2001 došlo opět ke zkrácení do terminálu Tržnice, kromě školních spojů. Od roku 2014 jsou tyto spoje převedeny na regionální linku 421103. Na „sedmnáctce“ však zůstávají školní spoje přes Růžových vrch a Bohatice. Do Bohatic zajíždějí také vybrané spoje brzo ráno a pozdě večer. V jízdním řádu linky číslo 17 jsou informativně uvedeny také školní spoje linek číslo 3 a 19, které pokračují ze svých tras až do Dalovic.

11. dubna 2015 – Bohatický spoj linky číslo 17 na křižovatce Orlov – Pavel Hypš

Zdroje: kronika města Karlovy Vary z vybraných let (sbírka SOA Karlovy Vary), web dpkv.cz

Podobné příspěvky

Napsat komentář