
Podobné příspěvky

KRÁLOVSKÉ VINOHRADY
Město Královské Vinohrady je dnes součástí hlavního města Prahy, pod názvem Vinohrady. Až do roku 1922 se však jednalo o samostatné město, a to čtvrté největší v České republice, resp. páté největší město Československa. Pod názvem Viničné Hory jsou Vinohrady poprvé zmiňovány roku 1788. Od roku 1849 se staly oficiální obcí s vlastní samosprávou, v roce…

Autobusy Ikarus 620 v Praze
V 60. letech, kdy nastal nebývalý rozvoj autobusové dopravy (nejen) v tehdejším Československu, bylo třeba řešit dodávky nových autobusů pokrývajících tehdejší zvýšené přepravní nároky. Situaci měly řešit dodávky autobusů Ikarus 620/630 z Maďarské lidové republiky (MLR). V roce 1963 u nás proběhly zkoušky autobusu Ikarus 620, které ale nedopadly příznivě. I přes to během 60. let došlo k dodávkám zmíněných autobusů také do tehdejšího Československa.
BĚLÁ NAD RADBUZOU
Město Bělá nad Radbuzou (německy Weissensulz) se nachází v okrese Domažlice, uvnitř Plzeňského kraje, nedaleko hranic s Německem. Žije zde přibližně 1700 obyvatel. Díky umístění v chráněné krajinné obblasti je výhodným výchozím bodem pro cesty do Českého lesa. 11. února 2015 – Panorama města od železniční stanice – Pavel Hypš První písemná zmínka o obci pochází z roku 1121….

BYSTŘICE
Město Bystřice (německy Bistritz) leží ve Středočeském kraji, okrese Benešov. Žije zde přibližně 4 600 obyvatel. Ve vzdálenosti 7 km severně leží město Benešov, 16 km východně město Vlašim a 19 km západně město Sedlčany.
NÝŘANY
Nýřany (německy Nürschan) jsou město v okrese Plzeň-sever, v Plzeňském kraji, přibližně 12 km na západ od Plzně. Počátkem roku 2012 zde žilo přes 7 tisíc obyvatel. Nýřany se nachází v oblasti Plzeňské pahorkatiny, kde je nadmořská výška kolem 350 m. 5. září 2014 – Náměstí v Nýřanech – Pavel Hypš První písemná zmínka o vsi je…

Nízkopodlažní autobusy Karosa 2070 a 2071 CITY BUS v Praze
V úterý 29. srpna 2023 uplynuly tři roky od oficiálního rozloučení s nízkopodlažními autobusy Karosa 2070 a 2071 CITY BUS v pravidelném provozu v pražských ulicích. Tyto nízkopodlažní dvounápravové autobusy standardní délky se staly prvními nízkopodlažními autobusy dodávanými do hlavního města ve větších sériích. Zároveň znamenaly pokrok v obnově vozového parku. Kromě standardně dlouhé verze se vyráběly i kloubové nízkopodlažní autobusy CITY BUS, ale ty budou tématem jiného článku. Obě uvedené verze autobusů se dodávaly pod obchodním označením CITY BUS.