Podobné příspěvky
ROUDNICE NAD LABEM
Roudnice nad Labem je město ležící na levém břehu řeky Labe v okrese Litoměřice. Žije zde přes 13 tisíc obyvatel. Město se rozkládá na ploše 16,67 km² a patří k němu ještě vesnice Podlusky. První písemné zprávy o Roudnici nad Labem pocházejí z poměrně pozdní doby, z let 1167 a 1176, městská práva získalo již…
NOVÉ MĚSTO NA MORAVĚ
Nové Město na Moravě se nachází v kraji Vysočina. Leží 10 km východně od okresního města Žďár nad Sázavou. Založeno bylo roku 1250 Bočkem z Obřan, zakladatelem cisterciáckého kláštera ve Žďáru nad Sázavou. Město je tvořeno centrem a 9 satelitními obcemi v okolí: Hlinné, Jiříkovice, Maršovice, Olešná, Petrovice, Pohledec, Rokytno, Slavkovice a Studnice. 6. ledna 2014 – Kopcovitý…
JIHLAVA
Jihlava je statutární město, původně pouze moravské, dnes po obou stranách českomoravské hranice, kterou zde tvoří řeka Morava. Historické město, založené ve 13. století jako hornické město s těžbou stříbra, je od roku 1982 městskou památkovou rezervací a od roku 2000 centrem kraje Vysočina. Malý jednolodní kostelík na Jánském vršku, který je zasvěcen svatému Janu Křtiteli,…
BÍLINA
Bílina je městem v Ústeckém kraji, kterým protéká stejnojmenná řeka. Město je domovem pro bezmála 16 tisíc obyvatel. První písemná zmínka pochází z konce 10. století a během 13. byl vybudován hrad. Poblíž centra leží lázně Bílinská kyselka. V roce 1873 byla do Bíliny zavedena železnice a to pomohlo rozvoji místního důlního průmyslu. 19. června…
Subdodávky Dopravy Ústeckého kraje 2019
Od 7. ledna 2019 přestal dopravce TD Bus jezdit své autobusové linky v Ústeckém kraji, konkrétně v oblastech Louny západ, Podbořany a Vejprty. Dopravce již předtím ukončil provoz autobusových linek v ostatních oblastech Ústeckého kraje, avšak tentokrát svůj úmysl oznámil pouze tři dny předem a krajská firma Doprava Ústeckého kraje tak nebyla schopna spoje zajistit…
Nízkopodlažní autobusy Karosa 2070 a 2071 CITY BUS v Praze
V úterý 29. srpna 2023 uplynuly tři roky od oficiálního rozloučení s nízkopodlažními autobusy Karosa 2070 a 2071 CITY BUS v pravidelném provozu v pražských ulicích. Tyto nízkopodlažní dvounápravové autobusy standardní délky se staly prvními nízkopodlažními autobusy dodávanými do hlavního města ve větších sériích. Zároveň znamenaly pokrok v obnově vozového parku. Kromě standardně dlouhé verze se vyráběly i kloubové nízkopodlažní autobusy CITY BUS, ale ty budou tématem jiného článku. Obě uvedené verze autobusů se dodávaly pod obchodním označením CITY BUS.