|

465

Linka Pražské integrované dopravy číslo 465 dnes zajišťuje spojení místních částí Vlkovec, Růženín a Samechov, spadajících pod obec Chocerady.

14. listopadu 2012 – Linka 465 přejíždí železniční přejezd v Choceradech a směřuje k autobusovému terminálu – Pavel Hypš

Spojení obcí přilehlých k Choceradům zajišťovala především železnice, a to již od roku 1903. Na trati číslo 212 se nacházejí stanice v Choceradech, Vlkovci i Samechově. V polovině 70. let sem byl zaveden i místní autobus, určený především pro odvoz žáků do základní školy v Choceradech. Jednalo se o větev linky 10870 (Praha – Chocerady) označenou 10871 v trase Chocerady – Chocerady, Samechov. Pouze 1 pár spojů ráno ve dnech školního vyučování zde vydržel i po přečíslování na začátku 90. let na 200871.

 1989 – Jízdní řád linky 10871

Během rozšiřování PID k 24. září 2000 poprvé vyjíždí páteřní příměstská linka číslo 383 v trase Praha, Skalka – Praha, Černokostelecká – Praha, Na Návsi – Praha, Lidový dům – Říčany, průmyslový areál – Tehovec, Mototechna – (Mukařov) – Svojetice – Struhařov, u hřiště – (Zvánovice) – Ondřejov, náměstí – Choderady. Jelikož sama o sobě má již několik variant vedení a nácestných konečných, pro koncový úsek Chocerady – Chocerady, Samechov zůstalo samostatné označení. Jako náhrada školní regionální linky 200871 zde tedy pod číslem 465 vyjíždí 1 pár spojů ráno pouze ve dnech školního vyučování.

30. června 2010 – Linka 465 na konečné v Samechově – Tožík (seznam-autobusu.cz)

Původním dopravcem od zavedení se stal dopravní závod ČSAD Praha-Vršovice. Ten byl k 15. červnu 2003 přejmenován na Connex Praha, koncem roku 2008 pak transformován ve Veolia Transport Praha. Samotný provoz „čtyřistapadesátšestky“ to ale nijak neovlivnilo. Kromě úprav časových poloh kvůli návaznostem s linkou 383 se dodnes na námi popisované lince udála jediná změna. Od 1. září 2004 je zaveden provoz 2 párů odpoledních spojů. Všech 6 spojů je stále vedeno pouze ve dnech školního vyučování.

2002 – Jízdní řád linky 465 při provozu pouze v ranní špičce

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web Ropid.cz (Historický přehled změn, Projekty realizace PID, Přehledy trvalých změn), web bus.zastavka.net (Přehled změn Connex Praha), web wikipedia.cz (Železniční trať Čerčany – Světlá nad Sázavou), knižní jízdní řády Středočeského kraje 1976, 1989 a 2003, web seznam-autobusu.cz
Poslední aktualizace: 16. dubna 2013

Podobné příspěvky

Napsat komentář