|

296

Autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 296 brázdila ulice mezi lety 2010 až 2016. Dopravce About Me na ni vypravoval pouze nízkopodlažní midibusy, vůz standardní délky se zde objevoval jen velmi výjimečně.

17. prosince 2010 – SOR CN8.5 na lince číslo 296 v zastávce Kutnohorská – Pavel Hypš

Prvním dnem provozu linky číslo 296 se stal 12. prosinec 2010. Tehdy vyjela v trase: NÁDRAŽÍ HORNÍ POČERNICE – Ratibořická – Obchodní centrum Černý Most – ČERNÝ MOST – Bryksova – Generála Janouška – Nádraží Kyje – Jahodnice – Hostavice – Dolní Počernice – Štěrboholy (dnes Novošterboholská) – U Slunce (dnes Štěrboholy) – Obchodní centrum Štěrboholy – Dolní Měcholupy – Nádraží Horní Měcholupy – Boloňská – Sídliště Na Groši – Skalka – SÍDLIŠTĚ SKALKA. Na lince byl celotýdenně zaveden interval 30 minut. Provozována byla přibližně od 5 do 22 hodin, přičemž po 19. hodině byly všechny spoje ukončeny od Sídliště Skalka v terminálu Černý Most.

 30. prosince 2010 – SOR CN8.5 na lince číslo 296 vyjíždí ze zastávky Boloňská – Pavel Hypš

S platností od 3. května nastalo prodloužení provozu denně až do 23:30. Ke stejnému datu došlo také ke zřízení vložených spojů, zkracujících intervaly. Ve špičkách pracovních dnů se jednalo o úseky Nádraží Horní Počernice – Bryksova a Na Groši – Sídliště Skalka, o víkendech odpoledne jezdily vložené spoje mezi Obchodním centrem Štěrboholy a Sídlištěm Skalka.

2. července 2011 – Zapůjčený SOR CN8.5 na lince číslo 296 v zastávce Na Groši – Pavel Hypš

Ještě téhož roku, k 11. prosinci 2011, bylo zrušeno zajíždění do obratiště Dolní Počernice ve směru Sídliště Skalka, jelikož vznikla nová zastávka Svatoňovická, v docházkové vzdálenosti od točny. Ke stejnému datu došlo ke zkrácení severních vložených spojů pouze do trasy Černý Most – Bryksova.

IF

 30. prosince 2011 – SOR CN8.5 na lince číslo 296 v zastávce Na Padesátém – Pavel Hypš

Počínaje 4. březnem 2012 byla zřízena jednosměrná zastávka Sekeřická v Horních Počernicích. Menší zkrácení trasy linky číslo 296 proběhlo k 1. září 2012, kdy ji v úseku Skalka – Sídliště Skalka nahradila nová linka číslo 138. 

18. března 2012 – Solaris Urbino 8,9 na lince číslo 296 v zastávce Sekeřická – Pavel Hypš

K výrazné změně trasy došlo od 20. listopadu 2012, kdy byla z Boloňské odkloněna přes Nové Petrovice ke stanici metra Háje. Dostala se tak do trasy: NÁDRAŽÍ HORNÍ POČERNICE – … – Boloňská – Nové Petrovice – Morseova – Poliklinika Háje – HÁJE. Severní vložené spoje ke stejnému datu opět změnily trasu, do podoby: RATIBOŘICKÁ – Černý Most – BRYKSOVA.

 8. února 2013 – SOR CN8.5 na lince číslo 296 v zastávce Nádraží Horní Měcholupy – Pavel Hypš

V souvislosti se změnou linky číslo 293 bylo od 29. června 2013 zrušeno zajíždění do zastávky Poliklinika Háje a linka číslo 296 začala jezdit přímo přes Horčičkovu. Ve směru Nádraží Horní Počernice byl navíc závlek do točny Dolní Počernice nahrazen závlekem k zastávce Škola Dolní Počernice. Stejný závlek je zaveden od 13. prosince 2015 i ve směru Háje.

 10. května 2014 – Solaris Urbino 8,9 na lince číslo 296 v zastávce Škola Dolní Počernice – Pavel Hypš

Posledním dnem provozu linky číslo 296 byl 14. říjen 2016. Od následujícího dne vstoupily v platnost trvalé změny linkového vedení autobusových linek na území hlavního města. Ve většině trasy ji nahradila, podobně vedená, nová linka číslo 224, část trasy pak obsáhlo prodloužení linky číslo 175 a také zavedení nové školní linky číslo 552.

1. května 2014 – SOR BN10.5 se otáčí na lince číslo 296 u zastávky Bryksova – Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web ropid.cz, web praha15.cz
Text zveřejněn: 11. června 2016
Poslední aktualizace: 22. října 2016

Podobné příspěvky

Napsat komentář