DOPRAVNÍ WEBOVKA

Vše o veřejné dopravě na jednom webu

Menu
  • O nás
  • Česká města
    • PRAHA
    • STŘEDOČESKÝ
    • JIHOČESKÝ
    • PLZEŇSKÝ
    • KARLOVARSKÝ
    • ÚSTECKÝ
    • LIBERECKÝ
    • KRÁLOVEHRADEC.
    • PARDUBICKÝ
    • VYSOČINA
    • JIHOMORAVSKÝ
    • OLOMOUCKÝ
    • MORAVSKOSLEZ.
    • ZLÍNSKÝ
  • Svět
    • BELGIE
    • BULHARSKO
    • FRANCIE
    • ITÁLIE
    • LITVA
    • LOTYŠSKO
    • LUCEMBURSKO
    • MAĎARSKO
    • NĚMECKO
    • POLSKO
    • RAKOUSKO
    • SLOVENSKO
    • SLOVINSKO
    • SPOJENÉ KRÁLOVSTVÍ
    • ŠVÝCARSKO
  • Linky MHD Praha a PID
    • Tramvaje
    • Trolejbusy
    • Autobusy
  • Linky MHD Karlovy Vary
    • Denní autobusy
    • Noční autobusy
    • Dočasné autobusy
    • Nostalgické autobusy
    • Účelové autobusy
    • Autobusy MFF
    • IDKV
    • Lanové dráhy
Menu

370

Zveřejněno v 13. 1. 201910. 8. 2019 od Pavel Hypš

Linka Pražské integrované dopravy 370 spojuje Prahu s městy Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou. V této oblasti je hlavní páteřní linkou doplňovaná řadou linek místních.

23. dubna 2005 – Jedna z konečných linky 370 na Dolním náměstí v Odolene Vodě (linka 371 sem nikdy nezjezdila) – Zdeněk Liška

Počátky „třistasedmdesátky“ můžeme hledat pod autobusovou linkou 01016(Praha, Na Florenci – Odolena Voda, závod – Kralupy nad Vltavou, nádraží) doloženou z 50. let. Počátkem 70. let změnila své licenční číslo na 10160 a zanedlouho poté byla rozdělena na tři samostatné linky: 10160 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou), 10161 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy) a 10162 (Praha – Odolena Voda, závod). Počátkem 90. let, po privatizaci podniků ČSAD, převzal místní dopravu JUDr. Jan Hofmann a léta zavedené linky byly vedeny ve všelijakých zbytečně složitých variantách. Nejpodobnější námi popisované lince byla linka 250109 (Praha, Palmovka – Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou), doplňovaná linkou 281002 (Praha, Palmovka – Odolena Voda).

Jízdní řád linky 01016

Při významném rozšíření Pražské integrované dopravy do oblasti Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou 30 září 2001 vzniká i námi popisovaná linka číslo 370. Její trasa tehdy byla Praha, Nádraží Holešovice – Zdiby, u celnice – Odolena Voda, závod – Odolena Voda – Postřižín – (Postřižín, U kapličky) – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice. Jako páteřní linka obou oblastí je posilována v úseku Praha – Zdiby linkami 371, 373 a 374, v relaci Praha – Odolena Voda rychlíkovou linkou 395 a v úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou linkou 413.

 17. března 2010 – Konečná linka číslo 370 u železniční stanice v Kralupech nad Vltavou – Pavel Hypš

V souvislosti se zprovozněním úseku metra IV.C1 Nádraží Holešovice – Ládví 26. června 2004 je „třistasedmdesátjednička“ zkrácena v Praze do terminálu Kobylisy. Zároveň ke stejnému datu je zkrácen interval ve špičkách kvůli zrušení rychlíkové linky 395. Ke stejnému datu je provoz také posílen zavedením nové linky 372 v trase Praha, Kobylisy – Zdiby, U celnice – Odolena Voda, závod – Odolena Voda, Dolní náměstí – Dřínov, náves – Újezdec – Zlosyň – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice.

 Jízdní řád linky 370

Linka číslo 370 je hojně využívána dodnes a počet cestujících neustále narůstá. Čas od času se tomu přizpůsobuje i jízdní řád. V ranní špičce tak nyní dosahuje intervalu až 10 minut, což je u příměstské linky poměrně vzácností. Paradoxem pak je, že většina víkendových spojů je vedena pouze ve slabším úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou. Je to způsobenou tím, že autobusy zpravidla z Odolene Vody pokračují jako linka 373 přes Panenské Břežany do Prahy.

 29. dubna 2013 – Linky číslo 370 a 373 u závodu Aero Vodochody – Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web Ropid.cz (Přehledy trvalých změn, Projekty organizace PID), knižní jízdní řády středočeského kraje z vybraných let
Poslední aktualizace: 10. května 2013
 

Pavel Hypš

Fanda do dopravy, cestovatel a fotograf

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

© 2021 DOPRAVNÍ WEBOVKA | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme