DOPRAVNÍ WEBOVKA

Vše o veřejné dopravě na jednom webu

Menu
  • O nás
  • Česká města
    • PRAHA
    • STŘEDOČESKÝ
    • JIHOČESKÝ
    • PLZEŇSKÝ
    • KARLOVARSKÝ
    • ÚSTECKÝ
    • LIBERECKÝ
    • KRÁLOVEHRADEC.
    • PARDUBICKÝ
    • VYSOČINA
    • JIHOMORAVSKÝ
    • OLOMOUCKÝ
    • MORAVSKOSLEZ.
    • ZLÍNSKÝ
  • Svět
    • BELGIE
    • BULHARSKO
    • FRANCIE
    • ITÁLIE
    • LITVA
    • LOTYŠSKO
    • LUCEMBURSKO
    • MAĎARSKO
    • NĚMECKO
    • POLSKO
    • RAKOUSKO
    • SLOVENSKO
    • SLOVINSKO
    • SPOJENÉ KRÁLOVSTVÍ
    • ŠVÝCARSKO
  • Linky MHD Praha a PID
    • Tramvaje
    • Trolejbusy
    • Autobusy
  • Linky MHD Karlovy Vary
    • Denní autobusy
    • Noční autobusy
    • Dočasné autobusy
    • Nostalgické autobusy
    • Účelové autobusy
    • Autobusy MFF
    • IDKV
    • Lanové dráhy
Menu

162

Zveřejněno v 29. 3. 201926. 5. 2019 od Zdeněk Liška
11. dubna 2014 – Karosa B 951.1713 ev. č. 4020 na lince číslo 162 ve výstupní zastávce Dolní Chabry – Zdeněk Liška

V červnu roku 2019 uplyne 50 let od zavedení autobusové linky Pražské integrované dopravy (PID) číslo 162. Po celou dobu své existence zajišťuje dopravní obslužnost pražské městské části Dolní Chabry s katastrálním územím Kobylis. Svým trasováním lze “stošedesátdvojku” zařadit do skupiny napáječových linek. Od svého zavedení v roce 1969 prošla pouze čtyřmi změnami trasy. Provozovatelem autobusové linky č. 162 byl (a je) pražský dopravní podnik, který na ni nasazuje standardně dlouhé autobusy (včetně nízkopodlažních).

6. června 2009 – Karosa B732 ev. č. 5910 na lince číslo 162 v obratišti Dolní Chabry – Zdeněk Liška

Na území Chaber se autobusy objevily už v letech 1912 až 1914, a to na soukromé lince Praha – Mělník, jejímž provozovatelem byl František Černý. V důsledku vypuknutí I. světové války, v roce 1914, byla linka zrušena. V Chabrech se znovu objevily autobusy od 11. ledna 1922, kdy Československá pošta zavedla linku číslo 682 spojující Prahu s Vodolkou (nyní Odolena Voda). Postupem času přibyly další linky, které projížděly územím Chaber. V roce 1956 vznikla přímá předchůdkyně linky číslo 162, a to autobusová linka č. 01032 vedená v trase: Praha 3, Na Florenci, autobusové nádraží – Praha-Kobylisy – Horní Chabry – Horní Chabry, MNV – Čimice, obec. Rozsah provozu byl stanoven jen na všední dny. Provozovatelem této linky se stal podnik ČSAD (Československá státní automobilová doprava) s celorepublikovou působností. 

1959 – Jízdní řád autobusové linky ČSAD č. 01032 – sbírka Zdeněk Liška

Dne 2. června 1969 došlo k zahájení provozu na autobusové lince č. 162, jež vedla trasou: Kobylisy, vozovna (nyní Vozovna Kobylisy) – Dolní Chabry, MNV (nyní Osecká) – Budečská – Dolní Chabry, Mateřská škola. Rozsah provozu byl celotýdenní. Zavedení “stošedesátdvojky” souviselo s připojením obce Dolní Chabry ku Praze v roce 1968. Jistě není bez zajímavosti, že jedna část území nesla název Horní Chabry a druhá Dolní Chabry. Obě části nakonec splynuly a nesou jednotný název Dolní Chabry. Ještě ke dni 2. června 1969 zanikla autobusová linka č. 01032. Pro úplnost dodejme, že konečná Dolní Chabry, Mateřská škola (později Dolní Chabry) se nacházela v prostoru Bíleneckého náměstí.

Listopad, prosinec 1980 – Ve výřezu z mapy je patrná trasa autobusové linky číslo 162 – sbírka Pavel Hypš

Počínaje dnem 20. prosince 1990 byla trasa “stošedesátdvojky” prodloužena do podoby: Ke Stírce – Vozovna Kobylisy – Dolní Chabry (dříve Mateřská škola). Rozsah provozu zůstal i nadále celotýdenní. Až od 28. srpna 1993 byla trasa prodloužena do současné konečné Dolní Chabry a na Bíleneckém náměstí vznikla stejnojmenná zastávka. Dosud poslední změna trasy autobusové linky č. 162 vstoupila v platnost od 1. září 2005 a znamenala odklon ke stanici metra Kobylisy. Od uvedeného data má trasa podobu: Kobylisy – Sídliště Kobylisy – Vozovna Kobylisy – Osecká – Bílenecké náměstí – Dolní Chabry.

16. listopadu 2003 – Karosa B732 ev. č. 5703/II na lince číslo 162 v konečné Ke Stírce – Zdeněk Liška

V novodobé historii byla autobusová linka č. 162 také využita při výlukách tramvajových tratí. V termínu od 19. května do 1. července 2009 probíhala výluka tramvajové trati: Kobylisy – Sídliště Ďáblice a po tu dobu jezdila “stošedesátdvojka” trasou: Dolní Chabry – Vozovna Kobylisy – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice. I v této podobě zůstal zachován celotýdenní rozsah provozu. V období od 1. července do 1. září 2017 probíhala výluka tramvajové trati: Březiněveská – Vozovna Kobylisy. V nočním provozu byly na lince č. 162 zavedeny dva spoje jezdící trasou: Vozovna Kobylisy – Sídliště Kobylisy – Kobylisy – Sídliště Kobylisy – Vozovna Kobylisy. Oba spoje byly zajišťovány přejezdy kmenovou noční linkou číslo 914/51. Přejezdy probíhaly z Březiněvsi k Vozovně Kobylisy a zpět. Při tomto opatření se na “stošedesátdvojce” vyskytly také midibusy.

7. června 2009 – Karosa B732 ev. č. 5827/II na lince číslo 162 v obratišti Sídliště Ďáblice – Zdeněk Liška
162f
162g
162h
162i
162j
162k
162l
162m
162n
162o
162p
162q
162r
162s
162t
162u
162v
162w
162x
162y
162z
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
162z5

Zdeněk Liška

Historik, fotograf a publicista

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

© 2021 DOPRAVNÍ WEBOVKA | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme