Podobné příspěvky

231
S polookružní městskou autobusovou linkou číslo 231 jsme se v Praze poprvé mohli setkat v roce 1979. Od té doby jezdí neustále v téměř totožné podobě. Málo známou skutečností je fakt, že trasa „dvěstětřicetjedničky“ nikde nepřesahuje (a ani nepřesahovala) katastrální území pražské čtvrti Smíchov. Provozovatelem se stal Dopravní podnik, který na linku vypravuje své autobusy standardní délky, včetně nízkopodlažních.

300
Příměstská autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 300 tvoří jednu z hlavních spojnic mezi Prahou, Buštěhradem a Kladnem. Dopravce ČSAD MHD Kladno sem vypravuje přednostně kloubové autobusy, objevují se zde však na vybraných spojích i standardně dlouhé vozy.
151
Historie linky číslo 151 je velice rozmanitá, protože měla hned několik předchůdkyň. Za tu úplně nejstarší by se dala považovat autobusová linka O vedená v trase Libeň, Prosecká silnice – Libeň, Prosecká kolonie. Její zkušební provoz byl zahájen 23. února 1931, oficiálně se pak vydala do ulic o 2 měsíce později, 22. dubna 1931. Byla v provozu ve špičkách pracovních…

956
Příměstská noční autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 956 spojuje jednou za noc Prahu s městy Jesenice a Jílové u Prahy. Dopravce Arriva City sem vypravuje nízkopodlažní kloubový autobus. Poprvé se setkáváme s linkou číslo 956 v noci z 29. na 30. dubna 2017, kdy byla takto přeznačena původní linka číslo 606, bez změny rozsahu…
501
S noční linkou 501 se poprvé v pražské městské dopravě setkáváme 9. května 1974, v den zahájení provozu prvního úseku pražského metra. Tehdy je vedena v trase Nusle, Náměstí Bratří Synků – Mládežnická (dnes Pankrác)– Budějovická – V podzámčí (dnes Michelský les) – Nemocnice Krč – Zálesí – Novodvorská – Výzkumný ústav A. S. Popova (dnes Jílovská) – Zatáčka – Vinutá (dnes Psohlavců) – Nádraží Braník. Spolu s linkami…

114
S autobusovou linkou Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 114 (a její předchůdkyní) jsme se téměř 80 (!) let mohli setkávat v oblasti Kačerova a Kunratic. Na rozdíl od jiných, takto dlouho existujících autobusových linek, však neprošla bouřlivým vývojem a četnými změnami. Dopravcem se stal pražský Dopravní podnik (a jeho předchůdce Elektrické podniky), který na linku postupně nasazoval jednak standardně dlouhé, ale i kloubové autobusy (včetně nízkopodlažních).