Podobné příspěvky

144
Autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) číslo 144 byla třikrát zavedena a dvakrát zrušena. Od roku 1976 zajišťuje dopravní spojení jižní části sídliště Bohnice s okolím a od roku 1984 tvoří napaječovou linku navazující na linku metra C. Po celou dobu existence „stočtyřicetčtyřky“ byl (a je) jejím dopravcem pražský dopravní podnik, který na linku nasazuje…

167
Městská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 167 patří do skupiny linek s malým počtem změn a úprav. Od svého zavedení v roce 1971 zajišťuje dopravní obslužnost motolské nemocnice s Košířemi a od poloviny 80. let také se Smíchovem. Mezi lety 1971 až 2012 na ni byly vypravovány standardně dlouhé autobusy a od roku 2012 (až dosud) na ni jsou vypravovány kloubové autobusy. Od počátku až do dnešních dnů je jejím dopravcem a provozovatelem pražský dopravní podnik.
782
Vzhledem k vysoké frekvenci návštěvníků zoologické zahrady jezdilo po Praze, výhradně v letních sezónách, několik posilových linek doplňujících spoje pravidelné „stodvanáctky“. Jejich provoz zajišťoval (a zajišťuje) především Dopravní podnik svými autobusy standardní délky (v současnosti též nízkopodlažními vozy). Tímto článkem se pokusíme zmapovat historii posilových linek jezdících právě k ZOO. 30. března 2013 – První den provozu…
279
Poměrně krátce fungovala v pražské městské dopravě autobusová linka číslo 279, zavedená jako tzv. „napaječová“ linka. Provoz na ni zajišťovaly autobusy, Dopravního podniku, standardní délky. Její zrušení, resp. integrace do autobusové linky číslo 258, přišlo na dvakrát v horizontu zhruba pěti let existence. Autobusy linky číslo 279 odstavené v terminálu Palmovka – Roman Vanka (web…
381
Dnešním článkem si přiblížíme vývoj jedné z nejdelších autobusových linek Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 381, jejíž trasa vede z Prahy do Kutné Hory. Proces zapojení celé linky do systému PID probíhal na etapy v letech 2000 – 2002 a 2012. V úseku Praha – Kutná Hora jedou rovněž další linky, o nichž bude též zmínka, avšak jsou mnohdy…

213
Městská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 213 byla zavedena v roce 1977 a od té doby prošla několika úpravami trasy. Tyto úpravy byly vyvolány především výstavbou pražské podzemní dráhy – metra. Na „dvěstětřináctku“ vypravoval pražský dopravní podnik jednak standardně dlouhé, ale i kloubové autobusy z vršovických garáží. Od roku 2014 linku č. 213 obsluhují výhradně standardně dlouhé nízkopodlažní autobusy. Za zmínku stojí i testování elektrobusu SOR EBN 11 v letech 2015 až 2017.