292
Jednou z nejmladších linek Pražské integrované dopravy (PID) je midibusová linka 292 spojující nemocnici pod Petřínem a tramvajovou zastávku Malostranské náměstí. Je zajímavá mimo jiné tím, že za celou dobu své existence ani v nejmenším nezměnila svou trasu, a také tím, že se na své trase nepotkává s žádnou jinou autobusovou linkou.

5.října 2011 – Midibus Breda Medaridibus Zeus M200E za zastávkou Nerudova – Pavel Hypš
Provoz linky byl po několika odkladech zahájen 13.ledna 2010 v polookružní trase Nemocnice pod Petřínem – Malostranské náměstí – Nerudova – Šporkova – Nemocnice pod Petřínem. Původně měla být i zastávka Šporkova obousměrná, ale německá ambasáda nesouhlasila s vybudováním zastávky přímo před jejím vchodem. Americká ambasáda, sídlící jen o několik metrů níže, zase trvala na tom že vozy vždy ráno budou podrobeny důkladné prohlídce a při každé jízdě navíc ještě drobné kontrole scanerem na bomby. Tato peripetie přetrvává dodnes.

23.února 2010 – Midibus Ikarus E91 odstavený u nemocnice pod Petřínem – Pavel Hypš
Podmínkou Prahy 1 na provozování této linky byl provozu vozů s alternativním pohonem. Dopravní podnik pro toto zvolil elektrobusy Breda Medaridibus Zeus M200E italské výroby. Tyto vozy se po čtyřech hodinách dobíjely v elektrostanici na konečné a musely být tedy každý den vypravovány oba dva, ikdyž jízdní řád by stíhal jeden. Svým vzhledem ale spíše připomínaly plážové autobusy pro převoz turistů a ježdění starou Prahou po dlažbě se pro ně také stalo osudným. Na linku byly vypravováno zpravu pravidelně, poté již jen sporadicky a v prosinci 2011 byl jejich provoz definitivně ukončen.

11.září 2012 – Kontrola SOR BN8.5 ostrahou americké ambasády – Pavel Hypš
Na lince se během jejího provozu vystřídaly hned 4 garáže. Elektrobusy Zeus byly přiděleny garážím Hostivař. Při jejích výpadcích byly pak nahrazovány kačerovskými Ikarusy E91, po určitou dobu byl i jeden Ikarus z důvodu jednodušího vypravování deponován v Hostivaři. S přichodem vozů SOR BN8.5 po krátkou dobu na lince zaskakovaly garáže Řepy a od ledna 2012 linku začaly s těmito vozy již stabilně jezdit garáže Vršovice. Ani to ale nebyl konec, poté Dopravní podnik nakoupil vozy Solaris Urbino 8,9 LE a jejich první dodavku dal celou do garáží Klíčov, který těmito vozy začal linku 292 jezdit od 15.ledna 2013.

15.ledna 2013 – Midibus Solaris Urbino 8,9 LE přijíždí do zastávky Malostranské náměstí – Filip Dittrich
Zdroj: web spvd.cz (Linka 292)
Autor: Pavel Hypš a Filip Dittrich Podlední aktualizace: 15.února 2013