|

292

S minibusovou linkou Pražské integrované dopravy (PID) číslo 292, spojující nemocnici pod Petřínem a tramvajovou zastávku Malostranské náměstí. jsme se mohli setkávat pouhé čtyři roky. Byla zajímavá mimo jiné tím, že za celou dobu své existence ani v nejmenším nezměnila svou trasu, a také tím, že se na své trase se nepotkávala s žádnou jinou autobusovou linkou.

5.října 2011 – Midibus Breda Medaridibus Zeus M200E za zastávkou Nerudova – Pavel Hypš

Provoz linky byl po několika odkladech zahájen 13.ledna 2010 v polookružní trase Nemocnice pod Petřínem – Malostranské náměstí – Nerudova – Šporkova – Nemocnice pod Petřínem. Původně měla být i zastávka Šporkova obousměrná, ale německá ambasáda nesouhlasila s vybudováním zastávky přímo před jejím vchodem. Americká ambasáda, sídlící jen o několik metrů níže, zase trvala na tom že vozy vždy ráno budou podrobeny důkladné prohlídce a při každé jízdě navíc ještě drobné kontrole scanerem na bomby.

11.září 2012 – Kontrola SOR BN8.5 ostrahou americké ambasády – Pavel Hypš

Podmínkou Prahy 1 na provozování této linky byl provozu vozů s alternativním pohonem. Dopravní podnik pro toto zvolil elektrobusy Breda Medaridibus Zeus M200E italské výroby. Tyto vozy se po čtyřech hodinách dobíjely v elektrostanici na konečné a musely být tedy každý den vypravovány oba dva, i když jízdní řád by stíhal jeden. Svým vzhledem ale spíše připomínaly plážové autobusy pro převoz turistů a ježdění starou Prahou po dlažbě se pro ně také stalo osudným. Na linku byly vypravováno zprvu pravidelně, poté již jen sporadicky a v prosinci 2011 byl jejich provoz definitivně ukončen.

23.února 2010 – Midibus Ikarus E91 odstavený u nemocnice pod Petřínem – Pavel Hypš

Na lince se během jejího provozu vystřídaly hned 4 garáže. Elektrobusy Zeus byly přiděleny garážím Hostivař. Při jejích výpadcích byly pak nahrazovány kačerovskými Ikarusy E91, po určitou dobu byl i jeden Ikarus z důvodu jednoduššího vypravování deponován v Hostivaři. S přcíhodem vozů SOR BN8.5 po krátkou dobu na lince zaskakovaly garáže Řepy a od ledna 2012 linku začaly s těmito vozy jezdit garáže Vršovice. Ani to ale nebyl konec, poté Dopravní podnik nakoupil vozy Solaris Urbino 8,9 LE a jejich první dodváku dal celou do garáží Klíčov, který těmito vozy začal linku 292 jezdit od 15.ledna 2013.

15.ledna 2013 – Midibus Solaris Urbino 8,9 LE přijíždí do zastávky Malostranské náměstí – Filip Dittrich

Posledním dnem provozu linky číslo 292 byl 5. říjen 2014. Od následujícího dne vyjela do provozu nová, výrazně delší, linka číslo 294, která námi popisovanou linku číslo 292 plně nahradila.

25. srpna 2014 – SOR BN8,5 ev. č. 2011 na lince číslo 292 v zastávce Malostranské náměstí – foto Pavel Hypš

Zdroj: web spvd.cz (Linka 292)

Podobné příspěvky

Napsat komentář