DOPRAVNÍ WEBOVKA

Vše o veřejné dopravě na jednom webu

Menu
  • O nás
  • Česká města
    • PRAHA
    • STŘEDOČESKÝ
    • JIHOČESKÝ
    • PLZEŇSKÝ
    • KARLOVARSKÝ
    • ÚSTECKÝ
    • LIBERECKÝ
    • KRÁLOVEHRADEC.
    • PARDUBICKÝ
    • VYSOČINA
    • JIHOMORAVSKÝ
    • OLOMOUCKÝ
    • MORAVSKOSLEZ.
    • ZLÍNSKÝ
  • Svět
    • BELGIE
    • BULHARSKO
    • FRANCIE
    • ITÁLIE
    • LITVA
    • LOTYŠSKO
    • LUCEMBURSKO
    • MAĎARSKO
    • NĚMECKO
    • POLSKO
    • RAKOUSKO
    • SLOVENSKO
    • SLOVINSKO
    • SPOJENÉ KRÁLOVSTVÍ
    • ŠVÝCARSKO
  • Linky MHD Praha a PID
    • Tramvaje
    • Trolejbusy
    • Autobusy
  • Linky MHD Karlovy Vary
    • Denní autobusy
    • Noční autobusy
    • Dočasné autobusy
    • Nostalgické autobusy
    • Účelové autobusy
    • Autobusy MFF
    • IDKV
    • Lanové dráhy
Menu

194

Zveřejněno v 11. 1. 201913. 11. 2019 od Pavel Hypš

Městská autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 194 dnes zajišťuje dopravní obsluhu oblastí Starého Města a Petrské čtvrti, které jsou vzdálenější od tramvajových linek nebo stanic metra. Dopravcem je firma About Me a vypravuje sem výhradně nízkopodlažní midibusy.

 6. července 2016 – Iveco Daily Stratos na lince číslo 194 projíždí Staroměstským náměstím – Pavel Hypš

V minulosti bylo číslo 194 spjato s autobusovou linkou zcela jiného charakteru. Dne 7. ledna 1974 vyjela poprvé linka s tímto označením v trase: Černokostelecká – Šterboholská (dnes Ústřední) – Autorenova (dnes Továrny Hostivař). Jednalo se o přečíslování krátkých spojů stávající linky číslo 111, vedené v trase: Skalka, Hájecká – Černokostelecká – Štěrboholská – Autorenova – Dolní Měcholupy.

 12. května 1975 – Schéma trasy linky číslo 194 – archiv DP

Počínaje 20. prosince 1980 byly všechny spoje prodlouženy z Černokostelecké do obratiště Hájecká (dnes Královická), jelikož linka číslo 111 byla odkloněna ze zastávky Černokostelecká k novému terminálu u stanice metra Želivského. Linka číslo 194 byla nakonec odkloněna na Želivského také, ale až 13. ledna 1987. K 5. červenci 1990 došlo ke sloučení obou linek pod číslo 111 a linka číslo 194 byla zrušena.

 1982 – Znázornění trasy linky číslo 194 v mapě Prahy – sbírka Pavel Hypš

O čtyři dny později, 9. července 1990, však vyjela linka číslo 194 v nové trase: Léčiva – Mokřanská – Skalka – Selská – Na Košíku – Benkova – Chodov – Koleje Jižní Město. S platností od 23. listopadu 1990 byly vybrané spoje ukončeny od Kolejí Jižní Město v zastávce Selská.

Karosa C734 na lince číslo 194 přijíždí k zastávce Skalka – web citybus.cz

Do 14. února 1998 zajížděly vybrané spoje mezi zastávkami Kablo a Myšlínská k Barvám a lakům. K 18. listopadu 1995 došlo ke zkrácení pouze do trasy: Léčiva – Mokřanská – Skalka, ve zbytku trasy ji nahradily odkloněné linky číslo 177 a 204. Od 1. září 2009 byla linka číslo 194 zrušena a částečně nahrazena posílením linky číslo 122.

21. dubna 1995 – Karosa C734 na lince číslo 194 projíždí hostivařskou průmyslovou zónou – web citybus.cz

Dne 7. dubna 2015 vyjela linka číslo 194 v nové polookružní trase: Florenc – Petrské náměstí – Haštalské náměstí – Staroměstská – Mariánské náměstí – Staroměstské náměstí – Petrské náměstí – Florenc. Částečně nahradila původní linku číslo 294, která musela být z provozních důvodů rozdělena na dvě samostatné větve, přičemž druhý úsek je označen jako linka číslo 192.

24. června 2015 – Iveco Daily Stratos na lince číslo 194 v zastávce Mariánské náměstí – Pavel Hypš

Na základě požadavku městské části Praha 1 došlo od 16. července 2016 k prodloužení trasy ze zastávky Staroměstská přes Mánesův most na zastávku Malostranská. Charakter linky zůstal nadále polookružní, s jedinou konečnou zastávkou na Florenci. Nově se také zajíždí na Mariánské náměstí obousměrně, jako tomu bylo u linky číslo 294.

16. července 2016 – První den provozu linky číslo 194 v prodloužené trase na Malostranskou – Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: publikace Linky MHD v Praze 1829-1990 (Pavel Fojtík, František Prošek), web ropid.cz, web citybus.cz, publikace Historie MHD v Praze (Pavel Fojtík), turistický průvodce Prahou 1982
Text zveřejněn: 18. července 2016

Pavel Hypš

Fanda do dopravy, cestovatel a fotograf

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

© 2021 DOPRAVNÍ WEBOVKA | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme